Monday, April 1, 2013

Aqua Petit Jelly B.B [Review]


Assalamualaikum kepada pembaca sekalian..  (>‿◠)✌

Hari ni nak Review tentang satu BB Cream yang hangat di Asia~ BB Cream tu adalah dari Brand "Holika Holika" made from Korea diberi nama (Aqua Petit Jelly BB). Kalau dulu BB Cream Skin79, Missha, Lioele yang agak popular dulu kala tp sekarang banyak dah BB Cream dari pelbagai brand di keluarkan, jadi pilih lah yang sesuai dengan kulit masing2 ye..

Packaging BB yang comel bertemakan Jelly
                   
Kalau beli BB ni dia akan bagi free sponge yang memang terletak dalam kotak tu jugak untuk kegunaan apply BB ni. Tp kalau nak apply guna jari pun boleh, or guna Brush pun boleh juga~ ikut cara kita selalu buat. Bagi sapa2 yang baru2 juga nak guna BB nanti kita bincang tajuk "cara2 apply BB Cream" pula di post yang lain  シ insyaAllah

Rupa Sponge yang di maksudkan


Box Description
[UV Protection Sun Care Cosmetic] SPF20 PA++
Fully Water-Charged Aqua Petite Jelly
Jelly BB Makes moist and bouncy jelly skin
Has jelly texture that helps spread evenly and
created fully hydrated and shiny skin. It is also
perfect for covering up facial blemishes.
Mint water hydrates facial skin, and marine jelly
complex makes soft and bouncy skin.

My Opinion :
-Texture memang watery dan jelly. Mcm dekat box kata dia bagi shiny skin tp hakikatnya
adalah Matte finish. Sy suka matte finish sbb kulit mmg dah super berminyak so nvm~
-BB ni mmg sesuai untuk kulit yang berminyak tp dia xlah tahan lama dalam cuaca kita di Malaysia ni yg agakk~~ panas. kadang2 tgh2 kita masih makeup pun dah berminyak, kulit pun xda matte finish dah~ nmpk shiny sket.. kalau masa sejuk2 tu tahan la lama jugak matte nya..
-Hari tu beli 17/1/2013 sampai 1/4/2013(sekarang) masih byk product.. boleh kata tiap hari juga pakai.. save~ x perlu tempek terlalu byk d muka. Bagus untuk Daily Basis sbb x pekat (watery)

BB Swatch untuk anda


Effect kepada kulit : [My Rate 3 : 5]
Xda apa effect dalam masa 2 bulan lebih pakai. Mungkin agak membantu dalam melindungi sinaran matahari~ (tp tetap pakai sunscreen jugak sblm pakai bb krn itu penting..)

Harga di Outlet Holika Holika : [My Rate 4 : 5]
RM 71.90 ( Kalau member ada 15% Discount ) masa beli tu ada offer untuk non-member 10% jadi harga beli masa tu adalah RM64.70 :) (worth the price! sbb dah lebih than 2 month still have a lot)

Coverage : [My Rate 3 : 5]
Membantu menutupi kemerah-merahan kat bahagian tepi2 hidung dan bekas2 jerawat ckit. BB ni xlah full coverage tp boleh lah layerkan lagi kat bahagian2 yg memerlukan.

Warna2 Pilihan : [My Rate 4 : 5]
BB Cream ni ada 2 pilihan warna sahaja. 01-beige dan 02-neutral ( Saya punya 01-beige )

Bauannya : [My Rate 4 : 5]
P/s : Sy agak teruk dalam men-describe-kan bau-bau-an ni. xpandai nak explain. So mungkin baunya mcm bau bunga kot.. bunga apa x tahu lah~ pendek kata.. "Fresh Floral" ??~ tidak kuat sgt bau dia.. lembut2 sahaja dan menyenangkan hati~

Kelemahannya : *My personal opinion*
Skin yang super duper oily bila lama2 BB ni kat muka dia nmpk flaky di tmpt yang bermasalah, terutamanya kalau kita ni ada acne dan scar.. endingnya xcantik le muka bila semuanya nmpk xstabil dan BB tu pun skali ikut oil ~~ Tp tahan lama sikit kalau kita guna press powder selepas pakai BB ni sbb press powder dpt control ckit oil yg kluar..dan pilihlah press powder yg x menyumbatkan liang2 di muka :) mungkin sesuai utk yang combination skin, tak oily sgt dan x dry sgt. You Lucky~

Peratusan Repurchase : 60%  Ermm.. mungkin ya.. boleh pakai skali skala tgk keadaan cuaca.

** Rate Keseluruhan untuk Aqua Petit Jelly dari opinion yang ikhlas ( 4 : 5 ) **

╯.╰ huu~ Not hate it.. just not suitable for my oily skin & Hot weather here 












   

No comments:

Post a Comment